Regulamente medifun 2024
- Organizator:
- Festivalul Național Studențesc “MediFun” este organizat de LSTGM – Liga Studenților Târgu Mureș (denumită în continuare « Organizator ») cu sediul în Strada Nicolae Grigorescu, numărul 15, 540095, Târgu Mureș, Mureș, România, e-mail: office@lstgm.ro, facebook: www.facebook.com/LigaUMF, site: www.lstgm.ro.
- Festivalul se va desfășura conform prezentului document, ce cuprinde termenii și condițiile de participare, obligatorii pentru toți participanții. Regulamentul oficial în cauză este întocmit și făcut public conform legislației aplicabile în România.
- Locul de desfășurare al evenimentului:
- Festivalul este organizat și se desfășoară pe teritoriul României. Toate informațiile necesare vor fi transmise pe www.medifun.ro, www.facebook.com/medifun.ro și www.instagram.com/medifun.ro
- Perioada de desfășurare a festivalului:
- Festivalul Studențesc “MediFun” se desfășoară, pe parcursul a 4 zile, în perioada 2 octombrie 2024 – 5 octombrie 2024 inclusiv.
- Dreptul de participare:
- Poate participa la acest concurs orice persoană fizică care are vârsta minimă împlinită de 16 ani până la data de 2 octombrie 2024, indiferent de sex, naționalitate, rasă, etnie, orientare sexuală, religie sau stare socială. Prin excepție de la acestea, nu pot participa la concurs membrii echipei de organizare și persoanele înscrise ca voluntari la această ediție.
- Participanți cu vârsta cuprinsă între 16 și 18 ani pot participa doar dacă prezintă un acord parental valabil.
- Participarea la eveniment include acceptarea deplină a prezentului regulament.
Încălcarea acestor reguli poate avea consecințe juridice pentru Participant.
- Modul de înscriere în concurs:
- Organizatorul consideră înscrierea la concurs ca o acceptare implicită a acestui regulament și consideră orice date cu privire la participant adevărate și corecte.
- Pentru a lua parte la festival, participanții trebuie să fie înscriși într-o echipă.
● Echipele trebuie să aibă minim 30 de persoane. Numărul maxim de participanți activi în echipă este 50. (din numărul total de persoane înscrise într-o echipă, minim 14 membrii trebuie să fie fete) - O echipă poate să aibă și un număr de maxim 50 de susținători, care au dreptul să poarte tricourile identice cu ale echipei pe care o susțin dar care să conțină ca element distinctiv un semn care va transmis de către organizatori.
- Susținătorii au dreptul să participe la activitățile sociale pe timp de noapte, însă nu au dreptul să participe la concurs și la probele Medifun putând doar să își susțină verbal colegii de echipă unde este cazul.
- Înscrierea echipei se face de către căpitan prin intermediul site-ului www.medifun.ro, unde trebuie să completeze numele căpitanului, numărul de telefon al căpitanului, email-ul căpitanului și numele echipei.
- Căpitanul va fi contactat pe email-ul furnizat la completarea formularului și îi se vor pune la dispoziție toate detaliile pentru a putea finaliza înscrierea echipei.
- Căpitanul echipei este responsabil pentru colectarea taxei de participare de la toți membrii activi și susținători.
- Căpitanul este responsabil pentru înscrierea membrilor activi dar și a susținătorilor, având obligația de a furniza organizatorilor numele tuturor membrilor echipei și ai susținătorilor.
- Echipa va fi considerată înscrisă în momentul în care se va achita taxa de participare pentru minim 30 de persoane active.
- Data limită la care se pot face înscrierile echipelor cu tot cu achitarea taxei pentru minim 30 de persoane active este data de 22 septembrie
- Data limită până la care se poate achita taxa pentru toți membrii activi și susținători dintr-o echipa este 27 septembrie.
- Data limită până la care căpitanul trebuie să transmită lista finală cu participanți către organizatori este 27 septembrie.
- Prin înscrierea la concurs, participanții garantează că au vârsta minimă împlinită de 16 ani și că o pot dovedi ulterior cu acte.
- Un participant poate fi descalificat în orice moment dacă Organizatorul constată orice fel de comportament considerat în neconcordanță cu prezentul document, având dreptul de a-i retrage dreptul de participare la eveniment.
- În cazul descoperirii oricăror neconcordanțe referitoare la cele de mai sus, Organizatorul nu va considera respectiva participare validă.
- Taxe
- Taxa de participare la festival pentru membrii echipelor (atât membrii activi cât și susținători) este de 190 RON/membru de echipă. Aceasta taxă oferă dreptul de a participa la probe alături de echipă și la toate evenimentele din cadrul Festivalului.
● Taxa de înscriere se poate achita online, de către căpitanul echipei în contul LSTGM: RO18 BTRL 0270 1205 P493 7700 - Căpitanul este responsabil să transmită către organizatori a unui tabel cu datele membrilor din echipă pentru care a efectuat plata
- Căpitanul echipei este responsabil pentru veridicitatea datelor de contact a tuturor participanților din echipă.
- După achitarea taxei de participare aferentă înscrierii, aceasta nu este rambursabilă
- În cazul în care un participant a cărui taxa a fost plătită nu mai poate participa, căpitanul poate da locul său altui participant prin notificare prealabilă a organizatorilor principali.
- Înlocuirea se poate face până cel târziu la data de 27 septembrie.
- În cazul persoanelor care anulează calitatea de membru activ după data de 27 septembrie, calitatea de membru nu este transferabilă.
- Perioada de înscriere
- Perioada de înscrieri este 2 Septembrie 2024 – 22 Septembrie 2024
- Caracterul echipelor:
- Fiecare echipă trebuie să aibă un nume, steag, imn, un moment special (live) de prezentare al echipei (coregrafie), video de prezentare echipă (în tema definită de organizatori pentru ediția în curs – cu specificațiile oferite cu cel puțin 2 săptămâni înainte de începerea evenimentului) și tricouri într-o culoare specifică, diferite de cele ale organizatorilor sau ale altor echipe.
- Fiecare membru al echipei trebuie să poarte tricoul sau hanoracul echipei pe toată perioada de desfășurare a evenimentului.
- Acest regulament se va referi la termenul de „tricou al echipei” și pentru hanorace.
- Culoarea tricourilor organizatorilor se va anunță cu cel puțin 2 săptămâni înainte de începerea festivalului.
● Culoarea tricourilor echipei se alege la înscrierea echipei.
● Organizatorii își rezervă dreptul de a refuza înscrierea echipei dacă:
– în prealabil s-a înscris o echipă cu un nume asemănător sau identic.
– numele echipei aduce ofensă oricărei alte echipe, entități sau persoane.
– promovează un partid politic sau candidat politic.
– promovează un brand comercial care nu are legătură cu evenimentul
- Echipele au dreptul să ceară sponsorizări pentru tricouri doar dacă anunță în prealabil organizatorii despre posibilul sponsor și doar dacă organizatori își dau acordul.
- Echipele pot să inscripționeze numele unui sponsor pe tricoul echipei doar dacă organizatorul și-a dat acordul pentru acea sponsorizare și doar pe spatele tricoului.
- La toate probele (sportive, speciale și surpriză) echipele au dreptul să participe exclusiv cu proprii membrii activi; În caz excepțional, cu acordul tuturor echipelor, o echipă poate utiliza doar membrii activi oferiți de alte echipe, doar cu condiția de a avea cel puțin jumătate din membrii participanți la probă din propria echipă.
● Organizatorii nu își asumă răspunderea încălcării normelor și prevederilor legale în vigoare, de către participanți pe perioada evenimentului.
9.Conducerea Echipei
- Fiecare echipă trebuie să aibă un căpitan și doi vice căpitani
- Căpitanul echipei și vice căpitanul sunt desemnați în mod autonom și independent de către membrii echipei din care fac parte.
- Căpitanul echipei este persoana principală de contact cu principalii organizatori, reprezentând echipa.
- În caz de forță majoră sau la decizia căpitanului, unul dintre cei doi vice căpitani este desemnat ca și persoana de contact cu principalii organizatori.
- Căpitanul echipei și vice căpitanii trebuie să pună la dispoziție organizatorilor un număr de telefon corect și funcțional, pe care poate să fie contactat în orice moment înainte și în timpul evenimentului.
- Căpitanul de echipă participă la întâlnirile dinaintea începerii evenimentului și la cele din timpul evenimentului, în caz de forță majoră unul dintre vice căpitani va participa la aceste întâlniri.
- Doar principalii organizatori ai evenimentului pot convoca o întâlnire cu căpitanii de echipă.
- Căpitanul și vice căpitanii de echipă sunt direct responsabili de comportamentul membrilor din echipă.
- Desfășurarea evenimentului
- Evenimentul se desfășoară pe parcursul a 4 zile (2 Octombrie 2024 – 5 Octombrie 2024). Echipele înscrise vor fi supuse la mai multe tipuri de probe: sportive, speciale și surpriză. Acestea sunt concepute și transmise doar de către organizatorii evenimentului.
- Fiecare echipă va avea de făcut un filmuleț de prezentare al echipei, instrucțiunile despre tema videoclipului, conținut, dimensiuni și modul de punctare al acestuia va fi transmis către căpitani cu cel puțin 2 săptămâni înainte de începerea Medifun.
- Echipele vor primi o listă cu un necesar de obiecte cu cel puțin 2 săptămâni înainte de începerea Medifun. Aceste obiecte trebuie să le aibă asupra lor de la startul evenimentului până în momentul în care se vor folosi într-o probă.
- Toate probele au caracter obligatoriu pentru toate echipele. Echipele sunt obligate să participe la toate probele cu numărul de membrii cerut pentru proba în cauză. Neparticiparea la 3(trei) probe atrage după sine descalificarea echipe. Nici o probă nu va începe până când organizatorul nu se va asigura că toate echipele angrenate în concurs sunt anunțate de existența și regulamentul probei în cauză. Dacă o echipă a fost anunțată și nu se prezintă la momentul anunțat pentru începerea probei, organizatorii au dreptul să înceapă proba după 5 minute de la acel moment, iar acea echipă se consideră neparticipantă.
- Probele surpriză nu vor fi cunoscute de către participanți decât în momentul anunțării lor. Acestea pot fi anunțate în orice moment în perioada 2 Octombrie 2024 (ora 17:00) și 5 Octombrie 2024 (ora 18:00).
- Probele surpriză pot fi comunicate atât direct participanților, cât și telefonic, prin email sau prin mesaj (SMS sau Whatsapp), pe numerele de telefon ale căpitanului și vice căpitanilor echipei. Echipele trebuie să se asigure că cel puțin unul din aceste numere este poate fi contactat permanent pe toată durata evenimentului.
- Probe speciale sunt considerate: “Lista neagră”, Imnul echipei, prezentarea echipei (coregrafie) și filmulețele de prezentare.
- Probele sportive precum și programul acestora vor fi anunțate cu cel puțin 2 săptămâni înainte de începerea evenimentului.
- Neprezentarea unei echipe la startul unei probe sportive, cu o întârziere mai mare decât 5 minute atrage asupra sa, pierderea meciului, cu excepția cazului în care echipa care este prezentă este de acord cu mărirea timpului de așteptare. Anunțarea organizatorilor de o posibilă întârziere, cu cel puțin jumătate de oră înainte de ora stabilită în program, în cazul în care această întârziere nu va depăși 15 minute – permite posibilitatea participării în continuare la probă.
- În cadrul evenimentului sunt interzise probele care pot aduce un prejudiciu de imagine concurenților sau pot pune în pericol viața acestora.
- În cadrul Listei Gri, organizatorii pot refuza efectuarea provocărilor cu tentă sexuală, a provocările care pot aduce un prejudiciu de imagine organizatorilor sau care pot pune în pericol viața acestora.
- Program și Locurile de Desfășurare
- Programul evenimentului va fi prezentat participanților sub formă de structură, pe zile, înainte de începerea competiției și poate suferi modificări; Acestea vor fi comunicate participanților și vor intra în vigoare doar după ce organizatorii s-au asigurat că toate echipele participante au fost informate.
- Programul detaliat și locațiile evenimentului vor fi disponibile pe site-ul evenimentului cu cel puțin 2 săptămâni înainte de începerea evenimentului.
- Probele au o ordine și o oră de start prestabilite, pe care toate echipele trebuie să le respecte.
- Toate echipele participante au dreptul de a primi toate informațiile despre progamul evenimentului, locația jocurilor și despre diferitele trasee legate de eveniment.
- Acces
- Fiecare participant activ sau susținător care a efectuat plata taxei de participare va primi o brățară de participare.
- Brățările pot fi preluate începând cu data de 30 Septembrie conform programului de preluare anunțat de către organizatori.
- Brățările vor fi personalizate pentru fiecare echipă dar vor fi diferite pentru membrii activi și susținători.
- Brățările de membru activ permit participarea la probele surpriza, sportive sau speciale dar și la activitățile sociale de seară.
- Brățările de susținător permit accesul doar la activitățile sociale de seară fără a permite posesorului dreptul de a participa la probele surpriză, sportive sau speciale.
- Brățările de participant activ sau susținător nu sunt transferabile, orice încălcare de a transfera brățara duce automat la anularea acesteia fără a mai permite posesorului accesul la activitățile din cadrul Medifun.
- Participarea la jocuri și petreceri presupune pe deplin purtarea brățării în mod permanent. La cererea organizatorilor, membrii echipei sunt obligați să își dovedească statutul de participanți (cu brățară).
- Prezentarea cărții de identitate la preluarea brățării este obligatorie.
- Intrarea la activitățile sociale de seară este deschisă tuturor celor care au brățară de acces, însă organizatorii își rezervă dreptul de a selecta participanții la activitățile sociale de seară.
- Brățările de acces la eveniment vor fi echivalente cu numărul de participanți înscriși în fiecare echipă.
- În cazul în care brățara se deteriorează se va prezenta organizatorilor, pentru înlocuire.
- Brățările pierdute se înlocuiesc doar contra costul înscrierii.
- Anumite zone ale activităților sociale de seară (de exemplu backstage, etc.) sunt accesibile numai pentru organizatorii care poartă BADGE-ul autorizat!
- Fiecare căpitan va primi un BADGE personalizat care va permite accesul în zona specială destinată căpitanilor, pentru a depozita steaguri, necesar, decor sau pentru a participa la întâlnirile cu căpitanii.
- Este interzis accesul în zona de activități sociale de seară cu următoarele:
-Băuturi alcoolice/non alcoolice
-Alimente
-Cuțite, arme sau obiecte ascuțite
-Vuvuzele
-Produse cu aerosoli/Cutii cu aerosoli (deodorant, spray pentru țânțari, protecție solară)
-Parfumuri
-Claxoane cu aer
-Biciclete, patine, trotinete sau skateboard-uri
-Scaune sau frigidere
-Lanțuri sau portofele cu lanț
-Droguri sau accesorii pentru droguri
-Artificii, explozivi sau rachete de incendiu
-Pistoale, Muniții sau laser
-Pointere laser
-Sticle
-Spray cu Piper
-Animale de companie sau alte animale
-Pistoale de jucărie, pistoale cu apă sau pistoale cu praștie
-Catarge pentru steaguri sau alte obiecte similare/alte obiecte folosite în acest scop.
- Este permis accesul în zona de activități sociale de seară cu următoarele
-Steaguri fără catarg.
-Rucsacuri(medii, dimensiune A4)
-Camera foto și video
-Lipstick și balsam de buze
– Țigări și Brichete
-Picături pentru ochi
-Borsete și genți de șold
-Dezinfectant pentru mâini și șervețele pentru bebeluși
-Pălării
-Telefoane mobile și încărcătoare
-Baterii Portabile
-Poșete și Genți de mână
-Pături și prosoape mici
-Loțiune de protecție solară, deodorant, loțiune pentru țânțari (numai fără aerosoli)
-Ochelari de soare
-Medicamente fără prescripție medical
-Obiectele speciale aflate pe necesarul echipei
-Obiecte care se pot cere de către organizatori pentru anumite probe surpriză
- Punctajul
- Echipele au posibilitatea de a câștiga puncte prin finalizarea probelor din cadrul evenimentului, conform regulilor corespunzătoare probei respectiv (conform informării oferite de organizatorul responsabil înaintea probei).
- Echipele pot fi punctate la finalul evenimentului pe baza unor criterii stabilite și comunicate anterior (în același timp cu modalitatea de punctare) precum: punctualitate, fairplay, originalitate etc
- În fiecare zi, începând cu data de 2 octombrie 2024 pe www.medifun.ro se va afișa clasamentul zilei anterioare (fără punctaj), iar rezultatul final va fi anunțat în cadrul Festivității de premiere ce va avea loc în ultima seară a evenimentului.
- Fiecare echipă va primi la sfârșitul zilelor de 2 octombrie, 3 octombrie, 4 octombrie, situația punctajelor pentru probele la care a participat.
- Organizatorul este obligat de gestionarea transparentă și precisă a punctelor câștigate.
- Vor fi desemnate câștigătoare, primele 3 echipe în urma punctajului acumulat pe toată perioada Festivalului și în urma clasamentului final.
- Modalitatea de punctare va fi prezentată căpitanilor cu cel puțin 2 săptămână înainte de începerea competiției și va fi anexată acestui regulament
- Sport
- Sporturile care vor fi jucate la Medifun 2024 sunt următoarele:
1.Football Masculin (5 jucători și un portar)
2.Baschet (5 jucători, 2 fete, 3 băieți)
3.Volei (4 fete, 2 băieți)
4.Tenis Mix (1 băiat și 1 fată)
5.Ping Pong Mix (1 băiat și 1 fată)
6.Înot (1 băiat și 1 fată)
7.Cățărat (1 băiat și 1 fată)
8.Sah (1 persoană indiferent de gen)
9.Table (1 persoană indiferent de gen)
10.Biliard (1 persoană indiferent de gen)
Regulamentul detaliat pentru fiecare sport și modul de punctare va fi anunțat cu cu cel puțin 2 săptămâni înainte de începerea evenimentului.
- Sancțiuni
- În cazul în care un membru activ sau susținător nu-și respectă obligațiile, nu ascultă instrucțiunile organizatorilor, se comportă agresiv sau într-un mod inacceptabil din punct de vedere social, moral sau legal sau face comentarii jignitoare, organizatorii pot refuza participarea persoanei respective la eveniment sau o pot îndepărta de la locul de desfășurare (tăind brățara), fără rambursarea taxei de participare.
- Prezența la activitățile din program stabilite de organizatori, este obligatorie, neprezentarea la trei probe va duce la descalificarea echipei.
- Întârzieri permise: 5 minute la probe, 5 minute la programele de sport. În cazul unei întârzieri din motive independente de voința echipei, participantul trebuie să informeze în prealabil organizatorul. În acest caz, întârzierea nu va duce la pierderea probei.
- Neprezentarea cu numărul adecvat de membrii pentru probele din cadrul Medifun se consideră probă pierdută
- Este strict interzis furtul sau deteriorarea steagului sau oricăror alte obiecte aparținând altei echipe, acest lucru poate duce la descalificarea echipei.
- În cadrul Medifun sunt complet și absolut interzise furturile de orice fel, iar participantul dovedit a fi vinovat de faptele sus scrise va fi sancționat prin excluderea din festival prin tăierea brățării.
- Nu este permisă sustragerea bunurilor unei echipe/participant din echipe în vederea returnării sau negocierii returnării acestora, în cazul încălcării acestei prevederi se pot stabili de către echipa de organizare următoarele sancțiuni:
a)Neparticiparea la probe timp de 24 de ore a întregii echipe – descalificarea echipei
b)Aplicarea unei penalizări de -5% a punctajului final a echipei
c)Excluderea participanților prin tăierea brățări a membrilor responsabili de întreprinderea faptelor menționate
- Nu sunt permise conflictele verbale, fizice și bullying-ul atât fizic cât și online
a)neparticiparea la probe timp de 24 de ore a întregii echipe
b)Aplicarea unei penalizări de -5% a punctajului final a echipei
c)Excluderea participanților prin tăierea brățări a membrilor responsabili de întreprinderea faptelor menționate
- Este obligatorie păstrarea integrități materialelor și a proprietăți intelectuale situate în diferitele locații ale Medifun, în caz de prejudiciu, despăgubirea este suportată de contravenient sau în caz că nu se găsește persoana vinovată, de întreaga echipă din care face parte.
- nu este permisă aducerea de băuturi/alimente de orice fel în spațiul de desfășurare a activităților sociale de seară, organizatori având dreptul de confiscare a acestora.
- Consumul, deținerea și distribuirea de droguri ilegale în timpul evenimentului indiferent de locul de desfășurare este strict interzisă și poate duce la descalificare și urmărire penală!
- În cazul în care pe tricourile echipei sunt texte sau imagini care aduc ofensă oricărei alte echipe, entități sau persoane sau promovează un partid politic sau candidat politic, sau un brand comercial(fără acordul organizatorilor), organizatorul are dreptul de a refuza participarea întregii echipe la competiție prin tăierea brățării, fără rambursarea taxei de participare.
- În cazul în care pe steagul unei echipei sunt texte sau imagini care aduc ofensă oricărei alte echipe, entități sau persoane sau promovează un partid politic sau candidat politic, sau un brand comercial, organizatorul are dreptul de a confisca acel steag fără a îl mai returna.
- Protecția datelor personale:
- Organizatorul nu are ca scop strângerea și utilizarea datelor cu caracter personal în cadrul acestui festival.
● Prin participarea la acest concurs, fiecare Participant își dă acordul, în mod expres și neechivoc, cu privire la:
✓ Colectarea și prelucrarea de către Organizator a informațiilor privind contul personal de Facebook, a adresei de e-mail pe care candidații o folosesc pentru a valida înscrierea în concurs precum și a datelor oferite cu acest scop. Câștigătorii își dau, de asemenea, acordul să furnizeze date, dar fără a se limita la: nume/ prenume, vârsta, ocupația, nr de telefon, adresa e-mail, orașul din care provin, etc. și a transmiterii acestora către Organizator în scopul acordării premiilor stabilite prin acest Regulament;
✓ Stocarea acestor date și prelucrarea lor și în alte scopuri decât cele anterior menționate, respectiv: reclamă, marketing și publicitate. - Organizatorul va păstra confidențialitatea cu privire la datele personale ale Câștigătorilor și le va utiliza numai în scopurile stabilite prin Regulament.
- Participanții au dreptul să refuze, în orice moment, în mod gratuit și fără nicio justificare, ca datele pe care le-au furnizat în legătura cu participarea la eveniment să fie prelucrate în scop de marketing direct sau să fie dezvăluite unor terți într-un asemenea scop. Participanții au dreptul să se opună prelucrării datelor cu caracter personal in orice moment, din motive întemeiate și legate de situația personală.
- Prin participarea la Medifun, toți participanți acceptă automat termenii și condițiile desfășurării evenimentului MediFun și sunt de acord ca organizatorii evenimentului sau orice terțe persoane afiliate sau împuternicite de aceștia pot realiza, pe parcursul derulării evenimentului, orice fel de materiale audio/video și orice fel de imagini, capturi sau materiale fotografice, iar drepturile asupra tuturor acestor materiale aparțin organizatorilor evenimentului. Totodată, prin semnarea prezentului document și agrearea cu termenii și condițiile desfășurării evenimentului MediFun sunteți de acord ca organizatorii să folosească imaginea dvs. în cadrul materialelor enumerate anterior sau în cadrul oricăror altor materiale de comunicare, pe o perioadă nelimitată în timp, inclusiv prin transmiterea, distribuirea, publicarea, multiplicarea în orice formă și prin orice metode, în spațiul online si offline, a tuturor acestor materiale ce înfățișează imaginea dvs. în contextul desfășurării evenimentului MediFun, inclusiv prin publicarea acestora în presa scrisă, difuzarea lor în rețelele de mass-media și publicarea în rețeaua Internet, pe site-urile de socializare Facebook, Instagram etc.
- Participanții au, în conformitate cu Legea nr. 129/2018 pentru protecția persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal și libera circulație a acestor date (cu modificările și completările ulterioare), dreptul de informare, dreptul de acces la date, dreptul de opoziție, dreptul de intervenție asupra datelor, dreptul de a nu fi supus unei decizii individuale, precum și dreptul de a se adresa justiției.
- Litigii:
- Eventualele litigii apărute intre Organizator si participanții la concurs se vor rezolva pe cale amiabilă.
● Organizatorul își rezervă dreptul de a selecta și/sau refuza participanți. - Organizatorul nu își va asuma nicio răspundere cu privire la pretențiile terților sau ale instituțiilor asupra premiilor câștigate de către participanți.
- Organizatorul nu își asumă nicio răspundere cu privire la nefuncționarea rețelelor de telefonie mobilă sau a rețelelor de Internet.
- Organizatorul nu îsi asumă nicio răspundere în cazul în care îi sunt comunicate informații false sau eronate de către participanți.
- Organizatorul nu răspunde pentru eventuale disfuncționalități în derularea concursului ca urmare a acțiunilor unor terți cum ar fi: distribuitori de energie electrică, operatori, autorități legale, proprietari sau administratori ai rețelelor de telecomunicații sau alții asemenea.
- Organizatorul nu este răspunzător sub nici o formă pentru conținutul generat și pentru declarațiile și comportamentul participanților înscriși în acest concurs, ori pentru consecințele care decurg din aceste acțiuni.
- Regulamentul evenimentului:
- Regulamentul evenimentului este disponibil pe site-ul www.medifun.ro
- Participarea la acest eveniment implică acceptarea irevocabilă și necondiționată a prevederilor prezentului Regulament și obligativitatea respectării acestora.
- Organizatorul își rezervă dreptul de a modifica oricând prevederile prezentului Regulament în măsura în care se va impune acest lucru, cu condiția anunțării modificărilor pe site www.medifun.ro. Modificările/forma modificată a Regulamentului intră în vigoare numai după publicarea online.
- Regulamentul festivalului este întocmit în conformitate cu legile din România.
● În cazul nerespectării oricărei reguli ale prezentului regulament, organizatorii vor suspenda dreptul de participare al echipei la orice probă, până în momentul în care echipa se va conforma regulamentului.
- Contact:
Pentru mai multe informații referitoare la Festival, vă rugăm să vă adresați echipei de organizare:
Liga Studenților din Târgu Mureș
Culoarea Organizatorilor Medifun 2024 este Roșu Deschis.
-Semnul distinct pentru susținători va trebuie să fie un cerc umplut alb(vizibil) care trebuie să fie pe mâneca dreaptă a tricourilor tuturor susținătorilor.
Acest semn trebuie să fie la vedere pe tot parcursul Medifun.
-Semnul distinct poate să fie direct imprimant pe mâneca stângă sau dacă membrul echipei are tricou rămas de anul trecut semnul poate să fie făcut cu spray cu vopsea.
-O coregrafie a echipei, cu durata de minim 2 minute, maxim 3 minute 44 secunde, la care să participe minim 15 membri ai echipei (fără susținători) pe o melodie specifică temei Medifun 2024 (de groază).
Se va puncta: originalitatea, creativitatea, sincronul, ținuta.
-Un film de scurtmetraj, care să prezinte motivația numelui și specificului echipei. Durata filmului să fie de minim 2 minute și maxim 6 minute 66 secunde. Genul filmului: Horror/Thriller. Formatul filmului 16:9, 1080p. În filmul de scurtmetraj trebuie să fie prezenți minim 15 membrii ai echipei. Filmul va fi încărcat pe canalul de Youtube al echipei până în 29 septembrie 2024. Conținutul filmului trebuie să respecte regulile și normele oficiale ale Youtube. Se va puncta: originalitatea, creativitatea, scenariul, imaginea, costumele și machiajul.
-Imnul echipei este o compoziție proprie și se va interpreta live. Se va puncta: originalitatea, creativitatea, interpretarea și atât.
trusa prim ajutor, saci de gunoi, pelerine de ploaie, mănuși menajere
- Mătură de nuiele
- Jerbă funerară rotundă
- O funie de usturoi
- O păpușă de porțelan (nu bibelou)
- Un membru al echipei îmbrăcat în Pennywise cu un balon roșu
- O pasăre împăiată
- O coasă de plastic
1. Costumația și machiajul echipei în tema Medifun la paradă.
2. Punctualitatea.
3. Fair-playul.
4. Susținerea echipei.
5. Păstrarea curățeniei în locurile de desfășurare al evenimentului.
Vor exista 3 categorii mari de Probe:
1.Probe Speciale
2.Probe Surpriză
3.Probe Sportive
1.Probele Speciale sunt următoarele probe: Lista Neagra, Imn, Parada, Coregrafie, Film, Proba Căpitanilor, Steag, Probe de Comunitate, Cea mai Sângeroasă Echipă.
-Lista Neagra, Cea Mai Sângeroasă Echipă și Proba Căpitanilor se vor puncta cu maximul de 1000 de puncte și minim 200 puncte, după cum urmează:
Locul 1: 1000 de puncte
Locul 2: 800 de puncte
Locul 3: 600 puncte
Locul 4: 400 de puncte
Locul 5-ultimul loc: 200 de puncte
-Probele de Comunitate, Imn, Coregrafie, Film se vor puncta cu maximul de 800 de puncte și minim de 100 de puncte, după cum urmează:
Locul 1: 800 de puncte
Locul 2: 600 de puncte
Locul 3: 400 puncte
Locul 4: 200 de puncte
Locul 5-ultimul loc: 100 de puncte
-Parada și Steag se vor puncta cu maximul de 600 de puncte și minim de 50 de puncte.
Locul 1: 600 de puncte
Locul 2: 400 de puncte
Locul 3: 200 puncte
Locul 4: 100 de puncte
Locul 5-ultimul loc: 50 de puncte
2.Probele Surpriză sunt probele care nu sunt anunțate și pot apărea oricând în decursul celor 4 zile de Medifun, aici intra și probele de seară, probele de la câmine, probele de oraș sau probele la weekend.
-Fiecare probă surpriză câștigată se va puncta cu maximul de 800 de puncte și minim de 100 de puncte, după cum urmează:
Locul 1: 800 de puncte
Locul 2: 600 de puncte
Locul 3: 400 puncte
Locul 4: 200 de puncte
Locul 5-ultimul loc: 100 de puncte
3.Probele Sportive sunt Football Masculin, Baschet Mixt, Volei Mixt, Tenis Mixt, Ping Pong Mixt, Înot Mixt, Cățărări, Sah, Table, Biliard.
-Football, Baschet, Volei se vor puncta cu maximul de 1000 de puncte și minim 200 puncte, după cum urmează:
Locul 1: 1000 de puncte
Locul 2: 800 de puncte
Locul 3: 600 puncte
Locul 4: 400 de puncte
Locul 5-ultimul loc: 200 de puncte
-Tenis, Ping Pong, Cățărat, Înot se vor puncta cu maximul de 800 de puncte și minim 100 de puncte, după cum urmează:
Locul 1: 800 de puncte
Locul 2: 600 de puncte
Locul 3: 400 puncte
Locul 4: 200 de puncte
Locul 5-ultimul loc: 100 de puncte
-Sah, Table, Biliard se vor puncta cu maximul de 600 de puncte și minim 50 de puncte, după cum urmează:
Locul 1: 600 de puncte
Locul 2: 400 de puncte
Locul 3: 200 puncte
Locul 4: 100 de puncte
Locul 5-ultimul loc: 50 de puncte
Se vor puncta și Punctualitatea, Fair Play, Susținerea Echipei, Curățenie, după cum urmează:
-Punctualitatea: 1000 de puncte.
-Fair Play: 1000 de puncte
-Susținere: 1000 de puncte
-Păstrarea Curățeniei în locurile de desfășurare a evenimentului: 1000 de puncte
Punctajele acestea le poate lua o echipă, două sau toate.
Neparticiparea la probe e 0 pct
Neparticiparea la 3 probe atrage după sine descalificarea echipei
1.Football Masculin(5 jucători și un portar)
Echipa
O echipă este formată din maxim 9 jucători.
Pe teren va trebui să fie tot timpul maxim 5 jucători și un portar.
Pe banca de rezervă pot fi maxim 3 jucători.
Unul dintre jucători de pe teren trebuie desemnat ca și căpitanul echipei de football.
Jucătorii care nu sunt pe terenul de joc trebuie să stea pe banca de rezervă.
Este permisă doar folosirea adidasilor de sintetic care nu au crampoane.
Durata Meciului
Un meci va avea două reprize, Fiecare repriza va avea o durată de 10 minute și o pauză de 5 minute între reprize.
Meciul se va juca fără oprirea cronometrului.
Meciul se poate suspenda temporar din motive de vreme, comportament al mulțumii, persoane necunoscute pe terenul de joc etc.
Începerea Meciului
-Înainte de începerea meciului, dreptul de a alege o jumătate de teren sau lovitura de începere se decide prin tragere la sorți efectuată de către arbitru, la care participă doar căpitanii echipei de football.
Echipa care câștigă tragerea la sorți va alege un teren sau dreptul de a da lovitura de începere.
-Jucătorii ambelor echipe trebuie să se afle pe terenul propriu înainte de lovitura de începere.
Desfășurarea Meciului
-În timpul desfășurării meciului, doar căpitanul echipei de football are voie să comunice cu arbitrul.
Mingea este scoasă din joc dacă:
-Fiecare gol valoreaza un punct
-a depășit linia porții sau linia de fund în întregime, fie pe sol, fie în aer,
-jocul este oprit de arbitru.
În toate celelalte cazuri, mingea este în joc de la începutul până la sfârșitul meciului, chiar dacă
-ricoșează pe un stâlp de poartă, o bară transversală sau un steag de colț în terenul de joc;
-ricoșează într-un arbitru sau un jucător de linie de pe terenul de joc;
-există o presupusă infracțiune, dar arbitrul nu a oprit încă jocul.
-Liniile de marcaj ale suprafeței de joc aparțin zonei pe care o delimitează, adică liniile de poartă aparțin suprafeței de joc. Rezultă că o minge care rulează de-a lungul liniei de poartă este în joc chiar dacă doar o mică parte din ea atinge linia, deoarece nu a părăsit încă suprafața de joc în întregime.
-Punerea în joc a mingii de pe linia de margine se desfășoară într-un singur mod și anume prin lovitură cu piciorul. În cazul în care în momentul repunerii în joc a mingii de pe linia de margine, mingea intra direct în poarta adversă, golul nu este valabil.
-Dacă repunerea în joc a mingii este efectuată în urma unui fault, adversarul efectuează repunerea în joc.
-Dacă repunerea în joc nu este efectuată din locul în care mingea a traversat linia laterală, repunerea în joc sau lovitura de picior este efectuată de adversar.
-Dacă jucătorul care execută repunerea în joc joacă mingea a doua oară înainte ca aceasta să fi fost atinsă sau jucată de un alt jucător, se acordă o lovitură liberă indirectă adversarului din locul în care a avut loc încălcarea.
-Dacă echipa adversă intervine nesportiv sau obstrucționează jucătorul care introduce mingea în joc: se acordă un cartonaș galben pentru comportament nesportiv.
Infracțiuni, sancțiuni
-Dacă, după repunerea în joc, portarul atinge din nou mingea înainte ca aceasta să fi fost atinsă de un alt jucător, se acordă o lovitură liberă indirectă adversarului de la locul unde a avut loc încălcarea.
-Lovitura de colț este o modalitate de reluare a jocului. Un gol poate fi marcat direct dintr-o lovitură de colț.
-Pentru o lovitură de colț, mingea trebuie să fie plasată la intersecția dintre cea mai apropiată linie de poartă și linia de margine. Jucătorii echipei care se apără trebuie să rămână la 3 metri distanță de minge până când aceasta este în joc, adică până când a atins distanța corespunzătoare circumferinței sale. -Lovitura de colț poate fi executată de orice jucător al echipei atacante. Jucătorul care execută lovitura de colț poate juca din nou mingea numai după ce aceasta a fost atinsă sau jucată de un alt jucător.
Înlocuiri
Se pot efectua un număr nelimitat de înlocuiri în timpul duratei meciului.
Înlocuirea trebuie să îndeplinească următoarele condiții:
-O rezervă poate intra pe teren doar în momentul în care jucătorul substituit este în afara liniei de margine a terenului.
-Înlocuirea se efectuează doar în momentului în care rezerva intră în zona de joc. Din acel moment jucătorul înlocuitor devine participant la joc, iar jucătorul înlocuit încetează să mai fie participant la joc.
-Rezervele se află sub autoritatea arbitrului, indiferent dacă participă sau nu efectiv la joc
-Un portar poate fi înlocuit numai atunci când mingea nu este în joc. Orice jucător poate schimba locul portarului numai dacă arbitru permite acest lucru și dacă înlocuirea se face când jocul este oprit.
Sancțiuni
-Dacă în timpul unei schimbări, o rezervă intră pe terenul de joc într-un moment în care jucătorul înlocuit nu a părăsit complet terenul de joc, arbitrul trebuie să oprească jocul. Arbitrul va avertiza atât jucătorul înlocuit cât și rezerva cu cartonaș galben.
-În cazul în care numărul jucătorilor din oricare echipă se reduce la trei ca urmare a accidentărilor, sau a jucătorilor eliminați prin cartonaș roșu, meciul este abandonat, iar echipa cu numărul de trei jucători va pierde meciul.
-În cazul în care un jucător este eliminat din joc prin cartonaș roșu, sau două cartonașe galbene, acesta nu mai poate fi înlocuit, echipa continuand jocul în inferioritate numerică.
-Arbitru poate sancționa și jucători de pe banca de rezervă prin cartonaș galben sau cartonaș roșu.
În caz de cartonaș galben, acesta va fi valabil și după ce rezerva va intra pe teren.
În caz de cartonaș roșu, rezerva nu va mai avea dreptul de participare la meci.
-Dacă una dintre echipe nu se prezintă la timp în momentul începerii meciului, arbitrul va aștepta 5 minute ca echipa să se prezinte, dacă echipa nu se prezintă în termen de 5 minute, arbitrul va considera pierzătoare echipa care nu este prezentă.
-Dacă una dintre echipe părăsește terenul de joc în timpul meciului, arbitrul va aștepte 5 minute pentru ca echipa să revină. Dacă echipa care se retrage nu revine în termen de 5 minute, arbitrul va opri meciul.
-Arbitrul poate sancționa cu cartonaș roșu, galben sau lovitură liberă directă care va fi acordată echipei adverse, în cazul în care un jucător comite una dintre următoarele infracțiuni, după părerea arbitrului, neglijent, imprudent sau cu forță excesivă:
*Lovirea sau încercarea de lovire cu piciorul a unui adversar.
*o împiedicarea sau încercarea de împiedicare a unui adversar (împiedicare).
*Împingerea sau îndepărtarea unui adversar.
*Împingerea adversarului.
*La placarea unui adversar în lupta pentru minge.
*Ținerea adversarului în spate.
*Lovirea sau încercarea de a lovi adversarul.
*scuiparea adversarului.
*Manipularea intenționată este comisă de un jucător care prinde, aruncă, lovește sau transportă mingea cu brațul sau cu mâna. Această regulă nu se aplică unui portar aflat în propria sa suprafața de pedeapsă.
*Jucarea într-un mod periculos.
*Jucătorul, fără a intenționa să joace mingea, își reține în mod deliberat adversarul (blocaj); adică se interpune între minge și adversar sau obstrucționează mișcarea adversarului cu corpul său. Dacă, pe de altă parte, jucătorul se poziționează în fața mingii pentru a-și obstrucționa adversarul, adică acoperirea are un scop tactic, iar mingea se află în raza de acțiune (1,5-2 metri), ar trebui să se considere că jucătorul joacă efectiv mingea și, prin urmare, poate fi împins legal.
*împiedică portarul să scape de mingea aflată în mâinile sale.
*Portarul stă mai mult de șase secunde cu mingea în mână înainte de a o elibera din posesia sa,
*Portarul atinge cu mâna mingea pe care coechipierul său a șutat-o deliberat spre el,
*Portarul atinge din nou mingea cu mâna după ce a ținut-o anterior (a atins-o, a mânuit-o),
*Portarul trage de timp,
*Portarul atinge mingea cu mâna atunci când e pasată de către coechipierului său.
*Pentru cazurile de intrare sau părăsire a terenului de joc fără permisiune după lovitura de începere sau în timpul meciului.
*Pentru abateri consistente de la legile jocului.
*Pentru critică verbală sau gestuală a deciziei arbitrului.
*Pentru cazuri de comportament nesportiv.
*Pentru cazuri de dublă atingere:
*După o lovitură de colț, când mingea este pusă în joc și înainte de a fi fost atinsă de un alt jucător, este atinsă din nou de jucătorul care execută lovitura de pedeapsă.
*Alte abateri comportamentale, neregulamentale sau ne sportive.
2.Baschet(5 jucători, 2 fete, 3 băieți)
Echipa
O echipă este formată din maxim 7 jucători.
Pe teren va trebui să fie tot timpul 2 fete și 3 băieți
Pe banca de rezervă pot fi maxim 2 jucători.
În timpul jocului, nu este permis ca echipa să rămână cu mai puțin de 2 fete pe teren. Dacă una dintre fete se accidentează sau este eliminată, echipa trebuie să găsească un înlocuitor de același gen pe banca de rezervă.
Unul dintre jucători de pe teren trebuie desemnat ca și căpitanul echipei de baschet.
Jucătorii care nu sunt pe terenul de joc trebuie să stea pe banca de rezervă.
Durata Meciului
Un meci va avea două reprize, Fiecare repriza va avea o durată de 6 minute, fără pauză între reprize.
Timpul este oprit în cazul aruncărilor libere.
Meciul se poate suspenda temporar din motive de vreme, comportament al mulțumii, persoane necunoscute pe terenul de joc etc.
Desfășurarea Meciului
Aruncările de 3 puncte se punctează dacă sunt realizate din afara liniei de 3 puncte.
Aruncările de 2 puncte se punctează din interiorul liniei de 3 puncte.
Aruncările libere se punctează cu 1 punct fiecare.
Meciurile se vor juca în conformitate cu regulile FIBA (Federația Internațională de Baschet).
În timpul desfășurării meciului, doar căpitanul echipei de baschet are voie să comunice cu arbitrul.
Înlocuiri
Înlocuirile se fac liber, dar structura de 2 fete și 3 băieți trebuie să fie respectată în permanență.
În timpul pauzelor sau întreruperilor de joc, fiecare echipă poate face înlocuiri nelimitate.
Sancțiuni
-Orice jucător care comite cinci (5) faulturi personale nu va mai avea voie să joace în acel meci.
-Faulturile tehnice vor duce la o (1) aruncare liberă și la posesia mingii de către echipa adversă.
-Două (2) faulturi tehnice vor duce la un fault direct pentru jucător. Faultul tehnic se adaugă la faulturile personale sau de echipă.
-Comportamentul nesportiv pot duce la un fault nesportiv din partea arbitrilor.
-Consecințele unui fault nesportiv sunt 2 (două) aruncări libere sau posesia mingii de către echipa adversă. Două (2) faulturi nesportive vor duce la descalificarea directă a jucătorului sau la o suspendare de un joc!
-Dacă un jucător comite un fault periculos(care duce la rănirea adeversarului), acesta poate fi eliminat temporar sau definitiv, în funcție de gravitate.
Diferențele legate de gen
–În acest format de joc mixt, nu trebuie să existe discriminare legată de gen în ceea ce privește rolurile jucătorilor pe teren. Fetele și băieții trebuie să aibă acces egal la mingea de joc și la oportunitățile de a marca.
-Fiecare echipă trebuie să încurajeze o distribuție echitabilă a mingii între jucători, indiferent de gen.
3.Volei(4 fete, 2 băieți)
Echipa
-O echipă este formată din maxim 8 jucători.
-Pe teren va trebui să fie tot timpul 4 fete și 2 băieți
-Pe banca de rezervă pot fi maxim 2 jucători.
-În timpul jocului, nu este permis ca echipa să rămână cu mai puțin de 4 fete pe teren. Dacă una dintre fete se accidentează sau este eliminată, echipa trebuie să găsească un înlocuitor de același gen pe banca de rezervă.
-Unul dintre jucători de pe teren trebuie desemnat ca și căpitanul echipei de volei.
Jucătorii care nu sunt pe terenul de joc trebuie să stea pe banca de rezervă.
-Pe teren trebuie să fie întotdeauna 6 jucători din fiecare echipă(4 fete și 2 băieți). Alinierea inițială a echipei determină ordinea rotației pe teren. Această ordine trebuie menținută pe tot parcursul setului.
Durata Meciului
-Meciurile se joacă în sistem “cel mai bun din 3 seturi”.
-Fiecare set se joacă până la 15 puncte, cu o diferență de cel puțin 2 puncte între echipe. Dacă scorul ajunge la 15-15, jocul continuă până când o echipă obține 2 puncte diferență.
Dacă este necesar un set decisiv (al 3-lea), acesta se joacă până la 15 puncte, cu aceeași regulă de 2 puncte diferență.
Desfășurarea Meciului
-Înaintea meciului, arbitrul efectuează tragerea la sorți pentru a determina cine va servi primul și ce teren va ocupa echipa. Tragerea la sorți trebuie să aibă loc în prezența celor doi căpitani de echipă.
Câștigătorul tragerii la sorți poate alege una dintre cele două variante: dreptul de a servi sau de a primi serviciul, terenul.
-Meciurile se vor juca pe nisip sub formatul și regulile unui meci de volei pe plajă.
-În timpul desfășurării meciului, doar căpitanul echipei de baschet are voie să comunice cu arbitrul.
-Ordinea serviciului trebuie să fie respectată, iar jucătorii trebuie să servească pe rând.
Se permite orice tip de serviciu (în forță sau plasat).
Jucătorul care servește poate fi fie băiat, fie fată, în funcție de ordinea stabilită înainte de începerea jocului.
-Echipa are dreptul la 3 atingeri ale mingii pentru a trimite mingea în terenul advers (blocajul nu este considerat o atingere).
-Nu există restricții cu privire la cine poate executa atacul (fetele sau băieții), dar toate jucătoarele și jucătorii trebuie să participe activ la joc.
-Lovitura de atac trebuie să fie executată astfel încât să nu existe violență excesivă sau contact periculos.
-Jucătorii pot executa blocaje la fileu pentru a opri atacul advers.
-Blocajul poate fi efectuat de oricare dintre jucători, indiferent de gen.
Faulturi și penalizări
–Se aplică regulile standard de fault în volei: atingerea fileului, pași, atingerea mingii de două ori consecutiv de același jucător, atingerea mingii cu o parte a corpului nepermisă (în mod normal se joacă doar cu mâinile și brațele).
-În cazul faulturilor repetate sau intenționate, echipa adversă va primi un punct.
Diferențele legate de gen
-Toți jucătorii au drepturi egale pe teren, indiferent de gen. Se încurajează un joc corect, fără discriminare, unde toți jucătorii trebuie să contribuie în mod egal la joc.
-Echipa trebuie să folosească o strategie echilibrată, în care fetele și băieții participă activ la toate fazele jocului (atac, apărare, serviciu).
4.Tenis Mixt(1 băiat și o fată)
Compoziția Echipelor
–O echipă de tenis mixt este formată dintr-un băiat și o fată.
Desfășurarea Meciului
-Meciurile se joacă în sistem “cel mai bun din 5 set-uri”.
-Fiecare set se joacă până la 11 puncte, iar jucătorii trebuie să câștige cu o diferență de cel puțin 2 puncte.
-În cazul în care ambele echipe câștigă același număr de seturi, meciul este decis printr-un set final.
–Fiecare echipă trebuie să alterneze serviciul între bărbat și femeie la fiecare servire.
–Echipele pot decide cine va începe la serviciu și cine va primi la începutul setului.
–În timpul fiecărui punct, jucătorii pot schimba pozițiile pe teren pentru a-și îmbunătăți poziționarea defensivă sau ofensivă.
-Nu există reguli stricte referitoare la cine trebuie să lovească mingea, astfel că ambii parteneri pot juca oricând în timpul punctului, în funcție de cine este în poziția cea mai bună.
–Se așteaptă ca jucătorii să manifeste respect și fair-play pe teren, atât față de partener, cât și față de adversari.
Faulturi și Penalizări
–Se aplică aceleași reguli de faulturi și penalizări ca în tenisul standard: dublu fault la serviciu, ieșirea mingii în afara terenului, atingerea fileului, atingerea mingii cu o parte nepermisă a corpului etc.
-În caz de comportament nesportiv (ex. limbaj neadecvat sau aruncarea rachetei), jucătorii pot fi penalizați cu avertismente, puncte pierdute sau chiar descalificare.
5.Ping Pong Mixt (1 băiat și o fată)
Compoziția Echipelor
–O echipă de Ping Pong mixt este formată dintr-un băiat și o fată.
Desfășurarea Meciului
-Se joacă în sistemul “cel mai bun din 5 seturi”
-Fiecare set se joacă până la 11 puncte, iar jucătorii trebuie să câștige cu o diferență de cel puțin 2 puncte
-În cazul în care ambele echipe câștigă același număr de seturi, meciul este decis printr-un set final.
-Serviciul alternează la fiecare 2 puncte. Odată ce ambele echipe au servit câte 2 puncte fiecare, se schimbă ordinea serviciului.
-Jucătorii din echipa mixtă alternează serviciul la fiecare două puncte, iar echipa adversă face la fel. -Ordinea serviciului trebuie să respecte regula de alternare între bărbat și femeie.
-Serviciul se execută în diagonală, astfel încât mingea să atingă pe rând propriul teren și apoi terenul advers în zona corespunzătoare.
-Ordinea de primire a mingii trebuie, de asemenea, să fie alternată între jucători. Astfel, dacă un bărbat servește, partenerul acestuia nu poate returna mingea, ci trebuie să o facă partenera echipei adverse (și invers).
-După fiecare set, ordinea serviciului și primirea trebuie să fie inversată între echipe.
-În dublu mixt, lovirea mingii trebuie să alterneze între parteneri. După ce un jucător returnează mingea, următorul să fie partenerul său și nu același jucător să lovească de două ori consecutiv.
-Dacă un jucător lovește mingea de două ori consecutiv fără să o lase partenerului său, echipa va pierde punctul.
-Dacă un set ajunge la 10-10, fiecare jucător va servi câte un punct pe rând (în loc de două), până când una dintre echipe reușește să câștige cu o diferență de 2 puncte.
-Ordinea serviciului și primirea rămân aceleași ca înainte de tie-break, dar se alternează mai rapid, la fiecare punct.
Faulturi și Penalizări
Se aplică regulile standard de fault în tenis de masă:
-Dacă mingea nu atinge terenul advers după serviciu sau returnare.
-Dacă mingea atinge fileul și nu ajunge în terenul advers.
-Dacă un jucător lovește mingea de două ori la rând fără ca partenerul său să intervină.
Orice greșeală de coordonare între parteneri sau erori la servire ori returnare duc la pierderea punctului.
6.Înot(1 băiat și 1 fată)
Înotul se va face în stil ștafetă
Compoziția echipei
-O echipă de ștafetă mixtă este formată din doi înotători: un băiat și o fată.
-Ordinea în care cei doi înotători concurează poate fi aleasă de echipă, dar trebuie respectată aceeași ordine pentru toate schimburile din timpul cursei.
Desfășurarea Probei
-Înotarea va fi în stiulul Craul(Crawl)
-Cursa are loc într-un bazin de 50 de metri.
-Fiecare înotător va înota o distanță de 50 de metri înainte de a preda ștafeta partenerului iar apoi partenerul va înota 50 de metri.
-Ștafeta este predată în momentul în care înotătorul care a terminat atinge peretele bazinului.
-Înotătorul care urmează să intre în apă nu are voie să sară înainte ca partenerul său să fi atins peretele. Dacă se întâmplă acest lucru, echipa va fi descalificată.
-Predarea ștafetei se face printr-o atingere clară a peretelui de către înotătorul care finalizează schimbul.
-Primul înotător al echipei începe cursa de pe blocul de start.
-Startul trebuie să fie corect și sincronizat cu semnalul de start dat de arbitru.
-Orice plecare anticipată va duce la descalificarea echipei.
-Fiecare cursă este supravegheată de arbitri de start, de schimb și de sosire, care se asigură că predarea ștafetei este corectă și că stilurile de înot sunt respectate.
-Cronometrarea oficială se face prin cronometru de mână la momentul în care arbitru de start va bate din palme puternic..
Faulturi și Penalizări
O echipă poate fi descalificată dacă:
-Un înotător sare în apă înainte ca partenerul să atingă peretele.
-Un înotător folosește tehnici incorecte pentru stilul de înot din regulament (ex. dacă un înotător înoată spate).
-Un înotător întârzie nejustificat la predarea ștafetei.
-Există un comportament nesportiv sau neconform cu regulamentul.
- Escaladă (1 băiat şi 1 fată)
Ambii participanţi ai unei echipe, vor trece prin cele 2 probe de escaladă descrise mai jos.
Compoziţia echipei
– O echipă de escaladă este formată din 2 participanţi: un băiat şi o fată
– Ambii participanţi vor concura în ambele probe de escaladă (viteză şi dificultate) în ordinea aleasă de ei.
Desfăşurarea probei
– Probele se vor desfăşura în interior (sală de escaladă), pe un panou cu o înălţime de 15 metri
– Participanţii sunt asiguraţi într-un sistem “auto-belay”, care îi coboară automat, în siguranţă, la desprinderea de pe perete
– Echipamentul de escaladă: ham, espadrile (pantofii de escaladă), va fi asigurat de către sală
– Înaintea începerii probei, se va prezenta regulamentul de siguranţă, se va face o încălzire pentru a preveni accidentările şi instructorii vor demonstra fiecare din cele 2 probe.
– Traseele folosite au culori distincte şi vor fi vizibile pentru toţi participanţii înainte de începerea probei
Proba escaladă viteză
– Scopul participantului e să atingă ultima priză a traseului într-un timp cat mai scurt, după semnalul de start dat de arbitru/instructor
– Pornirea de la sol se face cu ambele maini pe prize, un picior pe o priză şi unul pe sol. Piciorul de pe sol se poate desprinde doar după semnalul de start.
– Timpul se consideră valid doar dacă participantul reuşeşte să atingă ultima priză a traseului. Dacă participantul se retrage de pe traseu fără a ajunge la ultima priză, nu se oferă punctaj
– Dificultatea traseului este de “4” (foarte uşor) în grade franceze
Proba escaladă dificultate
– Scopul participantului e să ajungă cât mai sus pe parcursul traseului, timpul nu e relevant
– Se punctează numărul de prize pe care participantul le-a “controlat” (tinut stabil în mână timp de 2 secunde) de-a lungul traseului. Ex: dacă traseul are 20 prize şi participantul controlează a 16-a priză de la sol, scorul e de 16 puncte.
– Prizele atinse fără control nu sunt luate în calcul
– Fiecare participant are o limita de 5 minute în care poate executa traseul. Dacă acest timp a expirat, punctajul va fi ultima priză controlată la momentul expirării timpului.
– Dificultatea traseului este între “6a” şi “6b” (mediu) în grade franceze
Penalizări
O echipă poate fi descalificată dacă:
– Porneşte înainte semnalului de start, la proba viteză
– Încalcă regulile de siguranţă sau instrucţiunile primite
– Primeşte de la coechipierul care nu caţără indicaţii tehnice de rezolvare a traseului (în special la proba de dificultate)
Alte considerente
– Fiind un sport cu risc mic, dar consecinţe grave în cazul nerespectării siguranţei, participanţii nu vor fi acceptaţi în stare de ebrietate, sub influenţa drogurilor sau într-o stare psihică şi fizică alterată
– Abaterea de la traseu (atingerea altor prize decât cele cu culoarea traseului dat, duce după sine terminarea probei cu pricina)
– Este interzisă folosirea altui echipament de escaladă decât cel oferit de sală, singurul lucru permis din partea participantului este săculeţ de magneziu şi espadrile (nu pantofi de stradă).
8.Sah (1 persoană indiferent de gen)
Se va folosi regulamentul oficial de Sah stabilit de Federația Internațională de Șah (FIDE)
9.Table (1 persoană indiferent de gen)
Se va folosi regulamentul clasic de Table.
Table este un joc de strategie care implică două persoane. Pentru a putea juca, jucătorii trebuie să știe cum sunt numerotate cele 12 triunghiuri de pe tabla de joc. Fiecare jucător are douăsprezece triunghiuri, cu numerele de la 1 la 24, în funcție de câștigător și adversarul său. De asemenea, fiecare jucător primește câte 15 puluri de o culoare.
Pulurile trebuie aranjate într-un anumit mod înainte de începerea jocului. Astfel, 2 puluri se pun pe triunghiul cu numărul 24, 5 puluri pe triunghiul cu numărul 13, 3 puluri pe triunghiul cu numărul 8 și 5 puluri pe triunghiul cu numărul 6.
Jocul începe prin aruncarea zarurilor de către fiecare jucător. Jucătorul care obține cea mai mare valoare pe zar va începe jocul. Acesta va arunca ambele zaruri și va face prima mutare în funcție de suma obținută. Mutările se fac în funcție de numerele de pe zaruri, adică jucătorul poate muta o piesă cu suma obținută pe zaruri sau poate muta două piese diferite, în funcție de cum aruncă zarurile.
Dacă un jucător obține dublă (adică ambele zaruri au aceeași valoare), acesta va face patru mutări în loc de două. De exemplu, dacă jucătorul obține dublă 6, el va putea muta o piesă de patru ori câte 6 spații.
Dacă un triunghi este ocupat de două sau mai multe piese ale aceluiași jucător, adversarul nu poate muta piesele pe acel triunghi. În schimb, el va trebuie să arunce un zar suficient de mare pentru a sări peste piesele adversarului.
Dacă un triunghi are doar o singură piesă, acesta este considerat descoperit. Dacă un jucător se oprește pe el și adversarul are o piesă descoperită pe acel triunghi, jucătorul elimină temporar piesa adversarului din joc. Pentru a aduce din nou piesa în joc, adversarul trebuie să arunce zarul cu numărul corespunzător și să plaseze piesa pe un spațiu liber în casa adversarului.
Când jucătorii și-au adus toate piesele în casa lor, pot începe să scoată piesele din joc, în funcție de numărul de pe zaruri. Chiar dacă un jucător și-a dus toate piesele în casă, el tot trebuie să mute piesele adversarului conform sumelor obținute pe zaruri.
Jocul de table presupune să câștigi trei linii (runde), o linie și un marț sau două marțuri.
Există trei tipuri de marț la table, și anume:
- Marț simplu – dacă reușești să aduci în casă piesele și le scoți pe toate înainte ca adversarul tău să scoata măcar una dintre piese sale se cheamă că ai „dat” marț, care se punctează dublu, adică două linii.
- Marț tehnic – presupune să aduci toate piesele în casă și să le scoți pe toate atâta vreme cât adversarul mai are una sau mai multe piese în casa ta sau mai are una sau mai multe piese eliminate din joc așteptând să dea un zar norocos pentru a le readuce în joc. Marț-ul tehnic valorează trei linii.
- Marț tehnic românesc – presupune să aduci toate piesele în casă și sa le scoți înaintea adversarului, însă ai nevoie să te ajute și zarul astfel încât, în urma mutării pieselor, să rămâi pe toate cele șase triunghiuri din casă cu câte două puluri pe fiecare dintre acestea. Marț-ul românesc valorează tot trei linii
10.Biliard (1 persoană indiferent de gen)
Se va folosi regulamentul clasic de Biliard
Scopul la joc biliard este să introduci toate bilele tale de joc în buzunarele mesei. După introducerea bilelor colorate de la biliard joc, ultima bilă care trebuie introdusă într-un buzunar este bila neagră.
Bilele se așază toate în echer după cum urmează: bila neagră în mijloc, bila cu numărul 1 în vârf, iar în colțurile echerului trebuie să fie câte o bilă diferită, una plină și una dungată. Bilele pline și dungate nu trebuie să fie puse una lângă alta, trebuie să alterneze.
În partea cealaltă a mesei, este plasată bila albă, iar spargerea regulamentară se realizează lovind cu tacul în bila albă și spărgând celelalte bile.
Trebuie introdusă o bilă sau mai multe pentru ca jucătorul să poată continua. Dacă a introdus o bilă plină, va continua să lovească bilele din aceeași categorie și invers, dacă a introdus o bilă dungată. Dacă a introdus și bile pline și dungate, jucătorul poate să aleagă care va fi următoarea. Dacă primul jucător care lovește bilele nu introduce niciuna în buzunar, atunci adversarul va face următoarea mișcare. Dacă primul jucător introduce doar un anumit tip de bilă, de exemplu, doar plină sau doar dungată, va juca până la final cu acel set, iar adversarului îi va reveni setul rămas.
Odată stabilit cu ce set de bile joacă fiecare jucător, cel care continuă trebuie să lovească cu bila albă o bilă din setul său.
Dacă se întâmplă unul din cazurile de mai jos, vine rândul următorului jucător.
- Dacă nicio bilă din setul său nu intră în buzunar, atunci se consideră că este fault.
- Dacă bila albă lovește întâi o bilă din setul adversarului, în loc de setul propriu.
Jocul se termină atunci când unul din jucători introduce toate bilele din setul lui în buzunare și bila neagră la sfârșit, în buzunarul opus celui în care a introdus ultima lui bilă colorată.
Se consideră mișcări neregulamentare și, deci, pierzătoare, următoarele lovituri:
- – Bila neagră intră într-un buzunar înaintea bilelor colorate.
- – La final, bila neagră intră într-un buzunar odată cu bila albă.
- – Bila neagră intră în buzunar odată cu ultima bilă colorată.
- – Bila neagră sare de pe masa de billiard joc.
- – Bila neagră intră în alt buzunar decât cel desemnat.
17.30 – Adunare Echipe în față la McDonalds
18.00 – Pornire Parada din față de la McDonalds către Căminul 2
Traseu paradă:
McDonalds – Catedrala Mare – Piața Petofi – Piața Bernady – Mihai Viteazul – Strada Trebely – Strada Argesului – Strada Nicolae Grigorescu – Camine Studentesti
Ordine Echipe pentru Paradă:
1. Hellfire Club
2. Diabetii
3. Ballkanika
4. Guerrilla
5. Chewcash
6. The wizzairds
7. 1ungurii
8. Jagerarmy
9. Alcohall of Fame
10. Mirau
11. Brancovenii